Monday, April 2, 2007

Pita od poriluka

Ili "poriluk pie" kao što se mama danas izrazila u sms-u. Danas sam opet bila zadužena skuhati nešto slano, a budući da sam imala drugu polovicu tijesta od prošlog tjedna i polusuhi poriluk koji je trebalo potrošiti (a bome i inspirirana subotnjom emisijom Ane Ugarković), odlučila sam se za pitu od poriluka čiji sam recept opet izvadila iz kuharice Delie Smith. Zapravo sam već godinama čekala priliku da ju napravim, a sada su se namirnice nekako poklopile i uhvatila sam priliku za jaja! pardon my French

Sastojci:

1/2 količine tijesta kao za Tarte Tatin
4 dobro oprana i očišćena poriluka (oko 350g)
1/2 žlice maslaca
100 g feta sira
3 jaja
2 dcl kiselog vrhnja ili vrhnja za kuhanje
3-4 mlada luka, narezanog na srednje debele kolutove
sol i papar

Zagrijati pećnicu na 190 stupnjeva.

Za početak treba narezati poriluk po dužini i dobro isprati eventualne ostatke zemlje pod mlazom vode. Zatim rezati polumjesece debljine 1 cm.

Kada se pećnica zagrije, razvaljati tijesto, utisnuti u kalup, nekoliko puta probosti vilicom (da se tokom pečenja ne bi dizalo i puklo), premazati malom količinom razmućenih jaja i staviti u pećnicu na 20-25 minuta ili dok tijesto ne dobije zlatnosmeđu boju.

Dok se tijesto peće, u loncu na laganoj vatri rastopiti maslac, dodati poriluk, malo posoliti i ostaviti 10-15 minuta da se kuha na laganoj vatri. Svako toliko promiješati. Kada se izgubi sav sok koji je poriluk pustio i kada poriluk "uvene", ugasiti vatru i staviti u cjediljku. Pritisnuti kuhačom da izađe višak vode.

Promiješati jaja s vrhnjem, posoliti i popapriti.

Tijesto izvaditi iz pećnice...............

.........poslagati poriluk po njemu, preko poriluka nabacati komadiće mladog luka i fete..............
..................preliti vrhnjem i jajima i staviti u pećnicu na 35 minuta ili dok površina ne dobije finu tamnosmeđu boju.

Izvaditi iz pećnice i ostaviti da se hladi 10-ak minuta.

Ja sama sam pojela 1/3 pite.

Sad bi bilo dosta.

No comments: