Sunday, March 25, 2007

Tarte Tatin


Danas sam u sklopu menija, koji je Seka Bibi prije par dana temeljito izabrala, bila zadužena napraviti Tarte Tatin. Recept (ja sam ga doduše malo prilagodila sebi) je iz najnovije kuharice koju sam prije par tjedana dobila od Seke i koja je u međuvremenu postala moja Biblija (kuharica, ne Seka), Martha Stewart's Baking Handbook.

Kolač (ili možda, tarte?) je stvarno lagan za napravit, iako se u početku čini kao SF. Ako zanemarino činjenicu da sam ga mogla ostavit da se još malo duže peče (viša sila, žurile smo u kino), čisto sam zadovoljna kako je ispao. Evo recepta:

Tijesto:

2 1/2 šalice brašna (ja sam koristila oštro)
1 žličica soli
110 g maslaca oliti putra
1/3 šalice hladne vode

Jabuke i karamela:

2 1/2 velike jabuke
1 šalica šećera
2 žlice hladne vode
2 žličice limunovog soka
4 žlice maslaca

Za početak treba pomiješat brašno i sol. Onda treba dodati maslac, komadić po komadić, i lagano ga umiješati u brašno tako da se dobije smjesa koja sliči mrvicama (ili popularnije, prezlima). Onda se polako dodaje hladna voda i miješa tijesto. Ja sam sve to ubacila u multripraktik pa je to otprilike izgledalo ovako:


Tijesto se tada prebaci na radnu plohu i skupi u kuglu, razdijeli na dva dijela, oba se umotaju u plastičnu foliju, jedan se stavi u frizer da čeka sljedeću priliku, a drugi u frižider na najmanje pola sata.


Nakon 30 minuta, tijesto se izvadi i izvalja na otprilike pola cm debljine, položi na lim prethodno pokriven papirom za pečenje i stavi u frižider:






Onda treba zagrijat pećnicu na 220 stupnjeva, ogulit jabuke i narezat ih na četvrtine, uzeti neki okrugli kalup s visokim rubom (ja sam koristila onaj za torte od dva dijela što se nije pokazalo kao dobra ideja jer je malo karamele iscurilo van tokom pečenja) i dobro ga namastiti maslacem. U lonac s debelim dnom stavite šećer, vodu i limunov sok. To treba staviti na laganu vatru, čekati da se šećer rastopi i počne kipjeti:



Sad se vatra može malo pojačati. Nakon par minuta, sirup će počet žutjet sa strane, tada lonac treba lagano zavrtjeti i pričekati da sav sirup postane ovakav:


U kalup se ulije karamela, po njoj se ravnomjerno nabacaju komadići maslaca, poslažu jabuke i sve se to prekrije tijestom čiji se rubovi odrežu tako da stane u kalup:




Kolač se stavi u zagrijanu pećnicu i peče 25-30 minuta, tj. dok tijesto ne postane zlatnosmeđe. Kad je gotovo, izvadi se iz pećnice, prekrije velikim, maslacom premazanim, tanjurom za torte (važno je da rubovi tanjura budu visoki jer bi karamela mogla iscuriti van ako nisu) i okrene. Nakon toga bi trebalo izgledati nešto tamnije od ovoga:


Et voila!

Nadam se da će mi se uskoro Seka Bibi pridružiti sa svojim slanim receptima......

I za kraj:

Ovčica.