Sunday, January 6, 2008

Torto, ime ti je Dekadencija

Odlučila sam da se više neću razbacivati obećanjima vezanima za blog. Svako toliko me primi lijenost i, iako puno kuham i slikam, nikako mi se ne da prebaciti slike na komp i onda tipkati recept. Onda puna nade i želje kažem sama sebi da ću odsada češće i redovitije postati, i opet ništa. I tako, sada, nakon što sam shvatila da niti sama sebi ne mogu vjerovati, odlučila sam jednostavno ušutiti. Sve što mogu reć jest: trudit ću se.

No, idemo sada na važnije stvari. Svake se godine u mojoj obitelji kraj blagdana i dan kada su tri kralja posjetila malu bebu Isusa slavi maminim rođendanom. Ove je godine to bio veliki broj 60 te je to ipak trebalo malo više proslaviti. A što je rođendanska proslava bez prave torte? Zapravo, u životu rijetko nađem torte koje mi se sviđaju. Uvijek mi se nekako čine suhima s vrlo malo nekave kreme tako da i u slastičarnicama uvijek radije biram kolače. Čak sam mislila i odustati od torti generalno, ali sam prvo odlučila isprobati sama neke recepte. Inspiraciju za OVU tortu stekla sam čitajući i gledajući slike jednog drugog bloga (kako to obično i biva) koji mi trenutno spada u favorite, a riječ je o Smitten Kitchen. Svojim slikama i opisom torte, autorica tog bloga uvjerila me da je to najbolja čokoladna torta na svijetu. E sad, da je najbolja, ne mogu tvrditi, ali da je odlična, e, to definitivno mogu. Dekadentna je sigurno jer zahtijeva 600g kvalitetne čokolade.

Sastojci za biskvit:
100 g crne čokolade za kuhanje
1 1/2 šalica vruće crne kave
3 šalice šećera
2 1/2 šalice brašna (ja sam koristila oštro, ali mislim da nema pravila)
1 1/2 šalica kakaa u prahu (ali onog za kolače, a ne onog koji se stavi u mlijeko pa popije)
2 žličice sode bikarbone
3/4 žličice praška za pecivo
1 1/2 žličica soli
3 cijela jaja
3/4 šalice suncokretovog ulja
1 1/2 šalica mlaćenice
3/4 žličice ekstrakta vanilije

Sastojci za glazuru:
500 g crne čokolade za kuhanje
2 žlice šećera
2 žlice kukuruznog sirupa (koji se može kupiti u dućanima zdrave hrane, ali kao zamjena može se staviti i med)
60 g maslaca

Za početak treba zagrijati pećnicu na 150 stupnjeva i narezati svu čokoladu na vrlo tanke komadiće. Isto tako kalup za torte treba namazati maslacem, posipati brašnom i dno prekriti masnim papirom za pečenje. Ovdje bi bila korisna 2 kalupa za pečenje jer bi tako bilo brže, ali budući da ih ja nemam, morala sam prvo čekati da se ispeče jedan dio, pa tek onda drugi. Dobro je većinom ohladiti prvi biskvit prije nego što ga se izvadi iz kalupa da bi se kalup iskoristio za drugu rundu. Pri tome balkon i hladno vrijeme znatno uštede na vremenu.

100 g crne čokolade treba otopiti u vrućoj kavi. U međuvremenu treba pomiješati šećer, brašno, kakao, sodu bikarbonu, prašak za pecivo i sol. (Obavezno treba prosijati kakao
da ne bi crne grudice poslije stvarale probleme).

U praznu zdjelu treba staviti cijela jaja i miksati par minuta. Dodati ulje, mlaćenicu i vaniliju i nakon svakog dobro izmiksati da se sve poveže.

Sada treba kavu sa čokoladom preliti u tekućinu s jajima i svemu tome dodati suhe sastojke i miksati dok se ne poveže. Uliti polovicu smjese u kalup (nešto više od 3/4 kalupa treba biti puno) i peći jedno sat i pol. Sve to ponoviti i s ostatkom smjese tako da na kraju zapravo ispadnu 2 biskvita koji će se kasnije prepoloviti. Torta će tako imati 4 dijela. Kad se izvade iz pećnice, biskvite treba ostaviti da se potpuno ohlade i to u kalupu.

Za glazuru treba promiješati sve sastojke, osim čokolade, u loncu, zagrijati ih i na laganoj vatri i miješati dok ne zakipi odnosno dok se šećer ne otopi. Maknuti s vatre i sve to preliti preko 500g čokolade i miješati dok se cijela čokolada ne otopi. Pred kraj umiješati maslac, pustiti da se ohladi i staviti na jedno 1/2 sata na hladno da se još zgusne.


U međuvremenu ohlađene biskvite treba prepoloviti i to tako da se prvo cijeli krug zareže nožem. E sad, nakon toga, možete nastaviti nožem, ali ja tada volim koristiti jednostavniju metodu i to s koncem tako da njime prođem kroz tortu dok nisam sigurna da su obje polovice potpuno odvojene.


Ako imate problema i ne znate kamo sa sve 4 polovice, s malo šećera u prahu pospite na nekakvu površinu i slobodno stavite polovicu biskvita na to. Tako se biskvit neće priljepiti za površinu pa poslije nećete imati problema s podizanjem.

Slaganje torte:
Svaku polovicu namažite tankim slojem glazure (pazite da bude dovoljno za 3 polovice i za potpuno prekrivanje torte na kraju). Evo kako je to kod mene teklo:






Kada sve obložite glazurom, ukrasite po želji i stavite preko noći na hladno (opet, balkon je tu jako dobrodošao).

Ovako to izgleda sa 60 svjećica na vrhu.


Torta je fina, sočna, čokoladna i vrlo zahvalna jer se njome može nahraniti jako puno ljudi. :-)

No comments: