Wednesday, July 11, 2007

Marelica ili jaje?

Ok, znam da je odgovor preočit, ali u trenutku kad sam se sjetila naslova, činilo se kao dobra ideja. Sad vidim da mi to možda nije trebalo. Uglavnom, jučer navečer mi se užasno radio nekakav kolač i kao uvijek htjela sam nešto čokoladno, ali čisto promjene radi, prosurfala sam po meni najdražim blogovima i došla do recepta za kolač s marelicama. Originalnu ili po njenom ukusu modificiranu verziju ovog kolača imate ovdje, a ja ću prevesti mjere i sastojke, koje sam pak ja prilagodila sebi i onime što sam imala u kuhinji, i opisati postupak. Nema niti potrebe naglašavati da je iznimno jednostavan recept.

Sastojci:

1/3 šalice mljevenih blanširanih badema
2/3 šalice brašna
( ja sam, umjesto gore navedenih mjera, u 1/2 šalice pomiješala mljevene bademe s otprilike 5 mljevena HobNob keksa i onda nadodala crnog brašna do pune šalice...................ukratko, 1/4 šalice mljevenih keksa, 1/4 šalice mljevenih badema, 1/2 šalice crnog brašna)
1 žličica praška za pecivo
prstohvat soli
1 vrećica vanili šećera
oko 115 g omekšalog maslaca
3/4 šalice šećera ( ja sam pomiješala smeđi i bijeli)
2 jaja
5 marelica
1 žlica bijelog šećera

Zagrijati pećnicu na 180 stupnjeva.

Pomiješati u zdjeli bademe, kekse, brašno, prašak za pecivo, sol i vanili šećer.

U drugoj zdjeli dobro izmiksati maslac i šećer dok smjesa ne postane lagano pjenasta (oko 10 minuta). Nakon toga, dodati jedno po jedno jaje i nakon svakog dobro izmiksati. Dodati ostale sastojke i izmiksati dok se ne stvori jednolično tijesto. Staviti u okrugli kalup ( ne nužno namašćeni) promjera 26 cm i izravnati.

Oprati marelice, prepoloviti ih, izvaditi koštice i naslagati polovice po površini tijesta. Posipati jednom žlicom šećera.

Peći 30 minuta.

Kada izvadite kalup iz pećnice, tijesto će se spustiti tamo gdje su polovice marelica, ali to nije razlog za paniku.
Tijesto je sočno i lagano, marelica je fino osvježavajuća, a keksi dodatno naglase maslac. Moja mama se odmah potužila što nisam posipala kolač sa šećerom u prahu, ali ja stvarno ne vidim potrebu da se sve što je biskvitno posipa još dodatno. No, kako kome paše.

No comments: